Friday, August 21, 2009

Jee : Buang Rasa Malu


Bagi wanita jelita di samping Rashidi, Fauziah Latif atau mesra disapa sebagai Gee pula dilihat menampilkan lakonan yang cukup berkesan ditambah dengan suara yang cukup merdu dan menarik perhatian penonton.

Boleh dikatakan Gee antara kekuatan teater ini meskipun wataknya tidak besar berbanding dengan watak Tun.

"Seingat saya semasa latihan penuh suara saya langsung tidak boleh keluar, tetapi pada pementasan yang sebenar alhamdulillah suara saya okey.

"Mungkin kerana mood itu sudah ada dan saya pun semakin menjiwai watak Toh Puan Rahah dari hari ke hari. Sebenarnya saya cuba perbaiki kelemahan setiap hari," luahnya.

Bicara Gee lagi, walaupun dia berjaya menampilkan lakonan beremosi tetapi terselit juga rasa malu jauh di sudut hatinya kerana sudah terlalu lama dia tidak menjejaki pentas teater.

"Teater ini ibarat yang pertama bagi saya kerana melakon watak yang sangat berat. Malu itu tetap ada tetapi semakin lama perasaan itu makin hilang.

"Sepanjang berlatih dan bersama rakan-rakan dalam teater ini apa yang saya lihat, Tun seorang yang berjiwa rakyat dan kejayaan setiap lelaki disusuli dengan bantuan seorang wanita dibelakangnya.

"Jadi tanggungjawab isteri Tun juga sama besar dengan suaminya kerana, dia bukan sahaja wanita yang memberi harapan kepada Tun tetapi juga negara," terangnya.


Sumber : Kosmo!

No comments: