Sunday, January 18, 2009

Fauziah Latiff Bajrai

Sumber : Harian Metro

KEPADA sesetengah pelayar laman Facebook (FB) yang terserempak dengan nama Fauziah Latiff Bajrai. Daripada nama belakang Fauziah atau Jee itu, ramai membuat telahan serta spekulasi yang artis ini kononnya sudah berkahwin dengan seseorang keturunan Bajrai yang kaya raya.

Tidak kurang juga yang menghubungi CAK untuk bertanya hal itu. Bagi memastikan kesahihannya, CAK menghubungi Jee bertanyakan hal itu.

Lantas kedengaran gelak tawa Jee tatkala diajukan soalan itu kerana CAK bukan orang pertama yang ingin tahu. Malah, rakan baiknya turut hairan dengan penambahan nama Bajrai di belakang namanya. Kononnya itu nama keluarga sebelah ‘suaminya’.

Sebenarnya bukan Jee bernikah dengan sesiapa, malah masih solo hingga ke hari ini. Nama Bajrai diambil daripada sebelah keluarga bapanya — Sheikh Abdul Latiff @ Abdul Talib Omar Bajrai.

Katanya, nama itu sudah ada sebelum dia lahir lagi, tetapi selama ini tidak diletakkan di belakang nama keluarga.

Bagaimanapun, kebelakangan ini Jee berbuat begitu dengan tujuan dengan harapan keluarga ‘jauh-jauh’ atau salasilah keturunan Bajrai dapat menghubunginya. Dia percaya dengan FB yang digunakan di seluruh dunia.

Bajrai atau Bajerai adalah nama keturunan dari Amman dan Arab Saudi. Sehingga kini, Jee memperoleh beberapa ‘keluarga’ Bajrai dari Amman yang menghubunginya.

“Ini sejarah keluarga,” katanya.

No comments: