Wednesday, May 12, 2010

Gelora Di Hati Fauziah Latiff


Siapa sangka penyanyi yang popular dengan lagu Teratai Layu Di Tasik Madu, kini muncul kembali menyinari industri hiburan, namun kemunculannya kini dalam drama air mata Gelora Di Hati Sara (GDHS). Mengakui seorang yang pemalu, namun terpaksa dihakis jua selepas beberapa siri 'ceramah' daripada mentornya, Rosyam Nor.

"Selalu juga kena marah dengan abang Rosyam sebab Jee tak dapat buang perasaan malu. Berlakon perlukan penghayatan dan untuk watak Sara, Jee perlu kelihatan tabah walaupun terpaksa bermadu dan pastinya air mata akan sentiasa berdampingan sepanjang drama ini.

"Memang watak ini agak berat, lebih-lebih lagi untuk Jee yang masih baru. Jee terima tawaran ini kerana pernah bekerjasama dengan warga produksi GDHS sejak musim pertama lagi," ujarnya.

Gee turut menyumbangkan lagu untuk drama GDHS. Ku Di Sini, lirik yang lahir daripada hati tulus seorang wanita. Namun tegasnya, lirik itu bukanlah dikutip daripada pengalaman peribadinya walaupun pernah melalui saat-saat duka tika perpisahan penyapa rumahtangganya.

"Memang Jee buat lirik lagu tu tapi tak ada kena mengena dengan diri sendiri. Jee dapat tawaran untuk GDHS untuk musim kedua dan terus Jee terfikir untuk sumbangkan lagu untuk drama tersebut.

"Jee tak berniat pun nak buat comeback, cuma berniat untuk support drama tersebut," katanya yang masih selesa bersendirian selepas bercerai tiga tahun lalu.

GDHS mengisahkan Sara (Fauziah Latiff) yang menempuh pelbagai dugaan selepas ditimpa kemalangan sehingga menyebabkannya mandul. Konflik demi konflik timbul, lebih-lebih lagi apabila niat Asrul (Rosyam Nor) untuk menceraikan isteri keduanya, Tengku Marina (Watie) tidak kesampaian.

Saksikan drama menarik ini bermula 12 Mei, setiap Rabu, jam 9.30 malam di TV2.

Sumber : www.manggaonline.com.my

No comments: