Saturday, May 8, 2010

Air Mata Jee Dalam GDHS2

SELEPAS mendapat sambutan tinggi pada musim pertama, drama bersiri di bawah Suhan Movie berjudul Gelora Di Hati Sara bakal muncul dengan musim kedua.

Drama yang membariskan nama-nama besar seperti Fauziah Latif, Rosyam Nor, Watie Sadali, dan ramai lagi ini bakal disiarkan sebanyak 26 buah episod bermula 12 Mei ini.

Menurut Rosyam, GDHS2 ini adalah kesinambungan dari GDHS musim lalu dan ia lebih menarik dan penuh dramatik berbanding musim pertama.

"Jika musim pertama banyak konflik dan titisan air mata, musim ini kita lebih memanjangkan lagi karekter-karekter dalam drama tersebut.

"Ia lebih menarik dari musim pertama, lakonan Jee juga lebih mantap dan yakin," jelas Rosyam.



Dalam pada itu, penulis skirp GDHS, Syarifah Abu Salem juga memberitahu jalan cerita berkisarkan pergolakan rumah tangga dan hubungan kekeluargaan yang biasa berlaku dalam masyarakat seharian.

"Biarpun bukan kisah benar namun perjalanan cerita GDHS2 biasa berlaku dalam kehidupan seharian. Oleh itu saya yakin ramai dapat menarima cerita berbentuk kekeluargaan ini.

"Setiap watak saya bina jalan cerita mereka sendiri. Watak-watak dalam cerita ini boleh dikembangkan menjadi lebih besar dan panjang," jelasnya yang juga bekas wartawan selama 24 tahun.

Cerita yang berkisarkan tentang konflik suami isteri antara Asrul lakonan Rosyam Nor dan Sara lakonan Fauziah Latiff yang ingin bercerai dan memberi peluang kepada suaminya menjalani rumah tangga bersama isteri keduanya iaitu Tengku Marina lakonan Watie Sadali.

Sara melalui pelbagai dugaan hidup apabila dia ditimpa kemalangan sehingga menyebabkannya kehilangan rahim. Dia melarang suaminya untuk menceraikan Tengku Marina demi mendapatkan zuriat.

Konflik bermadu dan campur tangan keluarga lebih mesulitka lagi keadaan, namun bagi mengetahui penghujung drama ini, ikutinya pada 12 Mei, setiap Rabu, pukul 9.30 malam di TV2.

Sumber : mStar Online

No comments: