Wednesday, December 12, 2007

Bersamamu.. Menyelami Penderitaan...

Terdetik semalam hati aku.. tgk Bersamamu TV3... masih ramai orang yang susah kat Malaysia nie.. aper yang aku terpikir.. pendatang yang ada di Malaysia mampu bermewah2 di negara kita sedangkan rakyat kiter merempat di jalanan.... Sedih aku tgk.. (mmg sedey pon tgk bersamamu)... penah aku menitik air mata tgk bersamamu..

Tapi ni realiti, sama jerk macam aku dulu... Arwah mak ibu tunggal.. nak besarkan anak 11... sorang pon tak tolong... pastu Arwah mak aku meninggal... aku sendiri hidup tanpa bantuan... berdiri ngan kaki sendiri... sampai la aku berjaya abis diploma UPM n skrg kat UM (ijazah)..

Ader org cakap Bersamamu ni nak carik untung... bior aku sedarkan masyarakat... Bersamamu tu mmg realiti yang betol n berlaku... cuma orng tak pandang.,... jiran2 mmg tak bantu... hanya melihat jer... kita kata rakyat Malaysia penyayang... nah.. kenapa rakyat kita ader yang merempat... syarikat bukan nak amik kalau ader rakyat yang tak der kelulusan.. tapi kalau pendatang.. amik sampai penuh satu kilang tak per...

After that kita cakap orang kita memilih kerja... sapa cakap... korang penah ader kat tempat dieorang ker... aku tgk dengan mata kepala aku sendiri... sebab tu ader yang merempat..

Kepada semua.. empati pada nasib orang... aku cakap sebab aku penah merasa... di hina.. n macam2 lagik la... sekrang aku buktikan.. tanpa bantuan saper2 aku leh jugak berdiri... Syukur alhamdulillah...

No comments: