Tuesday, August 26, 2008

Jee : Bahagia Hidup Sendiri


Oleh: Syanty Octavia Amry
Foto: Dannial Shah Ubaiedillah

Hampir 10 tahun melayari hidup berumahtangga bersama Johan Endut, kini penyanyi yang popular dengan lagu "Teratai Layu Di Tasik Madu", Fauziah Latif harus akur apabila terpaksa menjalani hidup sebagai ibu tunggal sekali lagi bersama dua orang anak lelakinya.

Perkahwinan kali kedua Jee yang dibina atas dasar cinta itu hanya mampu bertahan setakat ini sahaja dan kini Jee harus fokus terhadap kerjaya dan anak-anak yang semakin membesar.

Seperti semua sedia maklum, sikap berhati-hati Jee dalam menjawab soalan media membuatkan tidak semua rahsia peribadinya dapat dikongsi bersama peminat. Apa yang penting kini bagi Jee adalah memberikan didikan yang secukupnya terhadap anak-anak dan memastikan mereka tidak lalai dengan kehidupan duniawi.

Lama tidak muncul dengan album solo, kini Jee sedang sibuk mencari material untuk album terbarunya yang masih dalam perbincangan yang dijangka bakal berada di pasaran pada 2009 nanti. Baginya lambat keluar album bukan satu masalah, yang penting kualiti dan kepuasan pada dirinya serta peminat yang lebih diutamakan.

Mengulas kehidupannya kini, Jee mengakui tidak ada yang berubah, segala-galanya masih tetap sama seperti dahulu. Rutin hidupnya tetap sama. Menjaga kebajikan anak-anak yang di bawah jagaannya kini serta sekali sekala ke syarikat rakaman untuk berbincang mengenai projek terbarunya.

“Tidak ada apa yang merubah hidup saya sejak dulu hingga kini. Hari-hari yang saya lalui masih tetap sama seperti dulu, bezanya mungkin saya hanya dengan anak-anak tanpa suami di sisi."


Sumber : www.jomstar.com

No comments: