Thursday, April 10, 2008

Akademi Fantasia 6 : Bakat vs Kontroversi!!!

AF6 kini sudah hampir ke Minggu yang ke 4. Para pelajar telah diberikan untuk dilaksanakan. Pada perkiraan saya pelajar yang mampu ke pentas akhir adalah Stacy, Nadia, Saida, Rina, Stanley dan Nubhan. Ini kerana bakat yang ada dalam diri mereka lebih baik kerana mereka juga memiliki personaliti yang dapat diterima semua.

Ramai yang sukakan Riz, tetapi dengan sikap sombong dan tidak mahu mendengar nasihat justeru sikap besar kepalanya akan memakan dirinya sendiri walau dia dilihat mampu pergi jauh. Artis seperti ini hanya menatuhkan maruah sendiri dengan kontroversi murahan yang amat dibenci masyarakat Malaysia.

Saya bukan menyebelahi mana-mana pihak. Tetapi ini hanya pendapat saya. Toi ada bakat cuma pakej tidak meletakkannya di tahap yang betul. Aliff, Faisal, Lufya, Naim, dan Ika hanya mengisi ruang kosong bagi AF6 kali ini. Mereka hanya pencukup kuota bagi membolehkan peserta lain untuk mendapat tempat. Dengan persembahan yang biasa dan tiada X-factor, mereka tidak memberi saingan kepada 6 peserta yang saya rasakan layak untuk ke Final.

Berikut pilihan peserta saya jika saya diberi hak menjadi juri.
1. Stacy
2. Nubhan
3. Saida
4. Nadia
5. Rina
6. Stanley

No comments: